Sayfalar

Antalya Hızlı Tren Seferleri...

Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesinde Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) çalışmaları bitmek üzere.
Ulaştırma Bakanlığı, Antalya'ya getirmeyi planladığı hızlı tren için yeni bir güzergâh üzerinde daha çalışıyor. Daha önce 3 ayrı güzergâh üzerinde durulurken, şimdi de Kayseri güzergahı fikri gündeme geldi.

Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesinde Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) süreci de tamamlanıyor. Demiryolunun geçtiği illerde Kasım ayı içinde katılımlı ÇED toplantıları yapılırken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da 19 Kasım günü 2'nci inceleme-değerlendirme toplantısını yaptı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı proje raporuna göre planlanan hızlı tren hattı iki ayrı kesimden oluşuyor. Demiryolu, Antalya'dan başlayan ve Konya, Aksaray, Nevşehir'den Kayseri'ye uzanan ana hat ve Alanya- Antalya bağlantı hattından meydana geliyor. Proje için belirlenen maliyet ise 5 milyar 126 milyon 615 bin TL oldu.

Antalya-Kayseri hızlı treni tamamlandığında Antalya, aralarında İstanbul ve Ankara'nın yer aldığı 11 kente demiryoluyla hem de hızlı bağlanmış olacak.

Belirlenen hat üzerinde yolcu trenleri saatte 250 kilometre, yük trenleri ise 80 kilometrelik hıza kadar çıkabilecek.

ÇED için hazırlanan raporda, mevcut karayoluyla Antalya ve kuzeyde yer alan iller arasındaki yolların standartlarının oldukça düşük olduğu belirtildi.

Antalya-Kayseri hızlı tren projesinin diğer yüksek hızlı tren projeleriyle entegrasyonun sağlanmasıyla Antalya, Ankara, İstanbul, Mersin, komşu iller Burdur, Isparta, Afyonkarahisar'la birlikte, Aydın, Kütahya, Eskişehir, Kırşehir ve Niğde'ye direkt olarak demiryoluyla ulaşım sağlanacak. Antalya ve hızlı tren Projenin Antalya-Kayseri ana hattı 583 kilometre, Alanya-Antalya bağlantı hattı uzunluğu ise 57 kilometre olarak projelendirildi. Güzergahının Antalya-Kayseri kesimi boyunca 9 istasyon, Alanya-Antalya kesiminde ise 2 istasyon yapılacak.

Proje kapsamında ana hat üzerinde 360 alt geçit, 79 üst geçit, 43 viyadük ve 82 tünel yapılması planlanıyor. Antalya-Kayseri hızlı treninin 150 kilometrelik kısmı Antalya sınırlarında olacak. Antalya içinde hattın 'sıfır' noktası Döşemealtı olacak. 18 kilometre boyunca Döşemealtı'nda ilerleyecek tren, 18 ve 25'inci kilometreleri arasında Kepez'i geçecek. Aksu, hızlı trenin 25 ve 44'üncü kilometreleri araşma ev sahipliği yapacak. Hat daha sonra Serik, Manavgat, Akseki ve İbradı'dan Antalya sınırlarından çıkacak Hızlı tren Kepez ve Aksu'nun 11 kilometre güneyinden ve Akseki'nin de doğusundan 13 kilometre uzaklıktan geçecek Döşemealtı, Serik ve Manavgat'ta ise istasyonlar yer alacak.

Yeraltına demiryolu projesi

Antalya'da 3 yaban hayatı geliştirme sahasının, Cevizli Gidengelmez Dağı, Akseki - İbradı Üzümdere ve Düzlerçamı içinden geçiyor. Demiryolu projesi Antalya Cevizli Gidengelmez Dağı ve Üzümdere Yaban Hayatı Geliştirme sahaları içinde tamamen yeraltına alındı. Hattın 50 metrelik kısmı ise 'zorunlu' olarak Düzlerçamı alanına girecek. Bakanlık, bu girişin sadece alanın sınır kesiminde olacağını, hattın devamında ise hiç bir şekilde alana girilmediğini raporunda belirtti. Daha önce Antalya'ya getirilmesi planlanan hızlı tren için Afyonkarahisar, Konya güzergahları gündeme gelirken, hattın Isparta veya Burdur üzerinden kente ulaştırılması da tartışılıyor.

“Karayolu kullanımı düşecek”

Demiryolu bağlantısı ile karayolu kullanım oranının düşeceği, ulaşım standartlarının artacağı öngörülen Bakanlık raporunda şu değerlendirme yer alıyor:
"Sosyo-ekonomik açıdan gelişmiş illeri birbirine bağlayan demiryolu projesi, bölgesel ve ulusal kalkınma açısından önem taşımaktadır. Turizm açısından da stratejik öneme sahip olan Antalya, Konya, Nevşehir illerinin birbirine söz konusu demiryolu hattı ile bağlanacak olması, bölgesel turizm potansiyelini arttırma açısından önem arz etmektedir. Daha geniş bir pencereden bakıldığında ise kuzey-güney aksında Türkiye için önemli bir hat olduğu görülebilir. Güzergâhın planlanan diğer hatlarla entegrasyonu sağlandığında ülke ölçeğinde çok büyük bir proje olacağı görülebilmektedir."
(turizmgazetesi)




Serdar Bilgehan ŞENOL,
Bilgehan ŞENOL
Bilgi İşlem Müdürü
Bilgehan
Şenol
Serdar Bilgehan
IT Manager

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder