Sayfalar

Alman Otelcinin Büyük Zaferi...

Almanya’nın Hamburg kentinde restoran ve otel işletmeciliği yapan Eugen Block’un internet üzerinden otel satışı yapan Almanya’da bu alanda Pazar lideri olan HRS’ye karşı açtığı davada Alman Rekabet Kurumu’nun verdiği karar, otelcilerin otel satış portallarına karşı kazandıkları bir zafer olarak nitelendiriliyor. 
 
Kararın kendisi içim gecikmiş bir noel armağanı olduğunu söyleyen Block, HRS’ye karşı açtığı davada, HRS’nin kullandığı “en iyi fiyat garantisi” ibaresinin otelci olarak kendisini zarara uğrattığını ileri sürmüştü. 
 
İnternet üzerinden otel pazarlayan HRS, Booking.com, Expedia gibi portalların otelcilere garanti verdikleri fiyatın altında ya da üzerinde oda satmama şartı getirdiklerinden yakınan Alman otelci, bu durumun odalar bomboş da kalsa otelcinin manevra alanını ortadan kaldırdığını ve otelciyi güç duruma soktuğunu söyledi. 
 
Eugen Block’un başvurusunu haklı bulan Alman Federal Rekabet Kurumu, HRS’nin “en iyi fiyat garantisi” ibaresini 1 Mart 2014’ten itibaren kullanamayacağına ve otelcilerle anlaşmalarında bir şart olarak sunamayacağına hükmetti. 
 
Kararın kendisi açısından kısmi bir zafer olduğunu ifade eden otelci Block, kendisinden yüzde 25 civarında komisyon alan portalların bir gün tarifelerini düşürmeleri yönünde çıkacak bir kararın da bu karar kadar önemli olduğunu söyledi. 
 
Alman otelci Block, yılda yaklaşık 1 milyon avro komisyon ödediği, ancak buna karşılık müşterilerinin sadece yüzde 20’sini kendileri üzerinden aldığı portalların otelin adresini ve bilgilerini paylaşmaktan başka bir işlevi olmayan ve başka bir artı değer yaratmayan kuruluşlar olduğunu savundu. (turizmgazetesi)






Serdar Bilgehan ŞENOL,
Bilgehan ŞENOL
Bilgi İşlem Müdürü
Bilgehan
Şenol
Serdar Bilgehan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder