Sayfalar

Alo 179’a tuhaf sorular...

ANTALYA'da 'Alo 179 Turizm Çağrı ve Danışma Merkezi'ni arayan yerli ve yabancı turistler, kaldıkları otelin rengini ya da şeklini beğenmemekten serviste neden kare tabak kullanıldığına kadar birbirinden ilginç şikayetlerde bulundu.

Alo 179'u arayan turistlerin soru ve sorunları bununla da bitmedi; kimi animasyon gösterilerinde papağan ve iguana kullanıldığı ihbarını yaptı, kimi yabancı olduğu yaprak sarması için 'ota sarılı pilav yenir mi' diye sordu.
Yılda 11 milyon turisti ağırlayan turizmin başkenti Antalya'da İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan 'Alo 179 Turizm Çağrı ve Danışma Merkezi', tatil yapan yerli ve yabancı turistlerin şikayetlerine çözüm bulmak amacıyla 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Antalya'da 2010 yılında kurulan ve İngilizce, Rusça, Almanca hizmet veren merkezi arayan turistler, en çok otel rezervasyonları ve satın alınan turlarla ilgili sorunları, alışverişte yaşanan anlaşmazlıkları, vize süreleri ve vize uzatma işlemleri ile acentelerle yaşanan anlaşmazlıkları şikayet etti.
Alo 179'u 3 yılda 2 bin 100 turist şikayet amaçlı, 3 bin 850 turist bilgi edinmek için aradı. 496 turist de merkezin e-posta adresine şikayet göndererek ulaştı. Merkeze bu yıl 300 turistin şikayette bulunduğu, şikayet için arayanların sayısında azalma görüldüğü belirtildi. Merkeze ihbarda bulunan turistler, kaldıkları otelin şeklini, rengini, yemek servisinde kullanılan çatal kaşığı beğenmeme, yuvarlak yerine kare tabak kullanılması, deniz görmeyen odalar gibi çeşitli şikayetlerde bulundu.
Merkeze gelen çağrılarda turistler, alacağı ürünün pahalı olması, satın aldığı tura vaktinde yetişememesinden dolayı katılamama gibi konularda da şikayetçi oldu. Hayvansever turistler ise oteldeki animasyon gösterilerinde papağan, iguana gibi hayvanların kullanılmasına karşı çıkarak ihbarda bulundu. Yerli turistler, genellikle otelde rezervasyon yaptırdığı halde boş oda bulamama, istediği otel odasında kalamama gibi nedenlerden dolayı merkezi aradı.
Şikayet ve ihbar amaçlı çağrıların yanı sıra bilgi edinmek için de merkezi arayan turistler, genellikle tarihi yerlere, otel, alışveriş merkezine nasıl gidileceği gibi yardım taleplerinde bulundu. Bazı turistler de otel mönüsündeki yaprak sarmasını 'ota sarılı pilav' olarak anlatıp, yenilip yenilemeyeceği konusunda ve Türk yemekleri hakkında bilgi edinmek için merkezi aradı.
 
 



Serdar Bilgehan ŞENOL,

Bilgehan ŞENOL
Bilgi İşlem Müdürü
Bilgehan

Şenol
Serdar Bilgehan
IT Manager
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder