Sayfalar

Artık Bakanlıktan İçki Satış Belgesi Yetkisi Alınacak...


Satış belgesi işlemleri 2009 yılından beri Türkiye Esnaf Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından 192 noktada veriliyordu.

Tütün ve Alkol Piyayası Düzenleme Kurumu (TAPDK) hem TESK hem de TOBB’la protokol yapıyordu. Böylece satış belgesi işlemleri meslek odaları üzerinden yürütülüyordu. TAPDK geçtiğimiz günlerde yaptığı duyuru ile artık TAPDK’nın İçişleri Bakanlığı ile protokol yaptığını ve artık satış belgesi işlemlerinin Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı teşkilatı sekreteryasındaki mülki amirlikler tarafından yürütüleceğini bildirdi. TAPDK, “Satış belgesi işlemlerinin yürütülmesi” başlıklı duyuruda öncelikle tütün mamulü, alkol ve alkollü içki satıcıları ile nargile sunumu yapan kişilerin TAPDK’dan satış belgesi ya da sunum uygunluk belgesi almalarının zorunlu olduğu vurgulandı.

İçki yasaklarını düzenleyen 6487 sayılı yasa 11 Haziran 2013 tarihinde çıkmıştı. Yasanın Meclis görüşmeleri sırasında işyeri açma ruhsatının valiliklere verilmesi, tartışma yaratmış bunun üzerine eski haliyle yani belediyelerden alınması uygulamasına devam edilmesi kararlaştırılmıştı. Ancak 100 metre sınırı getirilmişti. Artık bir kişi yeni işyeri açacaksa öncelikle belediyeye başvuracak, 100 metre sınırını kolluk kuvvetleri inceleyecek. Ruhsattan sonra da TAPDK’dan satış belgesi alınacak. TAPDK’nın bu yetkisini artık TOBB ve TESK yerine Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı kullanacak.

TAPDK geçtiğimiz günlerde de sigara ve alkollü içki satışları için ayrı ayrı satış belgesi alma zorunluluğu getirmişti. 3 Aralık günü Resmi Gazete’de çıkan değişiklikle içki ve sigarayı birlikte satanlar 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren sigara için ayrı, içki için ayrı satış belgesi almak zorunda kalıyor. (Hürriyet)






Serdar Bilgehan ŞENOL,
Bilgehan ŞENOL
Bilgi İşlem Müdürü
Bilgehan
Şenol
Serdar Bilgehan








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder